Publicat de: vasilescumihaela | Martie 16, 2014

Good night!

Discutam aseara cu o anonima ce sustinea ca se ocupa de socializare  pe net si care considera ca iritabilitatea care o simte, vine dintr-un disconfort dat de oboseala.  Am zambit amuzata realizand ca ceea ce numeste ea „iritabilitate psihosomatica” e doar un soi de furie reprimata transformata in timp in ura mocnita.  I-am dat sa asculte melodia de exceptie de mai sus a Ninei Simone si sa-mi spuna ce vede ea acolo. Mi-a spus foarte sigura pe sine ca „parca ar fi o handicapata ce se da cu spatele de un zid si canta ceva”, apoi a plecat in graba mare. 🙂  Poate c-ar fi trebuit sa inteleg ca pentru ea simtirea libera, directa, e un handicap.  Doar ca m-am mai uitat putin la mono-dialogul Ninei si mi-am dat seama ca persoana asta ce se voia „socializanta” nu reusea sa treaca dincolo de prezenta scenica, de atitudinea fizica a solistei. Daca ar fi avut insa capacitatea de a o intelege, de a simti ce spune, ar fi descoperit adevarata valoare a recitalului, nu doar fiindca e o improvizatie de mare clasa, spontana si plina de simtire ci si fiindca reflecta o drama, una sincera si necamuflata.  Sa simti ca si cum „nu ai fi pierdut niciodata… ca si cum nu l-ai fi tinut niciodata in bratele tale…” ? Apoi cata durere trebuie sa fie in constatarea asta, mai cu seama cand vorbesti de pierderea cuiva drag, a cuiva ce e parte din tine? Cat de mutilat sufleteste poti fi sa nu poti rezona firesc la melodia asta? 🙂

Am ascultat multe basme despre invidie, despre „napasta” unor oameni care n-au avut sansa sa depaseasca un anumit nivel de dezvoltare intelectuala. Am aflat astfel cat de bine am stat eu la caldurica cu cartea in mana si cat de rau le-a fost lor batand maidanele dupa socializare. Si am ascultat toate aceste explicatii ca argumente ale invidiei lor. Si totusi, sa presupunem ca a existat un moment in viata cand eu am avut alte sanse decat ei si am profitat de ele. Nu intreb cu ce sunt vinovata de asta ca ar fi absurd, intreb totusi de ce cand au avut posibilitati, n-au facut niciun efort sa recastige macar putin din terenul pierdut si au ales sa mearga pe aceeasi cale dispretuindu-i pe astia „mai tocilari”. De ce n-au ales sa se autoperfectioneze daca isi doreau atat de mult asta?  🙂 Ce inseamna invidia? Inseamna un om mic care se crede buricul universului si e suparat cand i se demonstreaza ca nu-i asa.

Nu sunt o persoana foarte sociabila… uneori sunt chiar solitara fara a considera asa un handicap. In plus, mi s-a intamplat in viata sa intalnesc si prieteni buni, relatii stabile si valoroase atat ca incarcatura afectiva, ca traire, cat si ca formare a mea ca om si poate tocmai d’aia nu ma las asa usor convinsa de sociabilitatea asta atat de superficiala… Asta insa neinsemnand ca nu sper uneori sa ma intalnesc macar un prieten bun…. undeva…  Dar recunosc ca sunt extrem de pretentioasa cu relatiile mele.

In concluzie, Nina draga, nu tu esti handicapata fiindca esti atat de minunata cand te manifesti atat de spontan aratandu-ne o parte din tine ci… unii din cei ce te asculta intamplator sunt prea schiloditi sa reuseasca sa ajunga la valoarea ta si la sine… Nu te intreba de ce esti singura in durerea ta pe scena fiindca in solitudinea ta, esti mai apta de relatii decat oricare dintre persoanele astea”socializante”….  Good night! 🙂

Responses

  1. Mai, eu una am plans urmarind prestatia Ninei Simone. De mult nu am mai vazut o prestatie atat de emotionanta, multumesc ca mi-ai dat prilejul sa o vad. Ma regasesc si printre randurile de mai sus… am sa revin.

  2. Cand am scris randurile de mai sus, ma gandeam ca in lumea in care traiesc si eu sunt tot atat de „handicapata” ca si Nina, dar.. te astept cu drag… oricand… 🙂


Lasă un răspuns

Categorii

